Dipl.-Psych. Hanna Gaspard

Hanna Gaspard promoviert seit April 2012 in der Abteilung Empirische Bildungsforschung und Pädagogische Psychologie am Institut für Erziehungswissenschaft der Universität Tübingen.

Curriculum Vitae

2005-2006

Praktikum im deutsch-französischen Kindergarten der AJEFA, Paris

2006-2012

Studium der Psychologie an der Universität des Saarlandes, Saarbrücken, 03/2012: Diplom

2009-2012

Wissenschaftliche Hilfskraft in der Arbeitseinheit Entwicklung von Sprache, Lernen und Handlung, Universität des Saarlandes

2009-2010

Auslandssemester an der Università degli Studi di Padova, Italien

Seit April
2012

Promotionsstipendiatin am Institut für Erziehungswissenschaften, Eberhard-Karls-Universität, Tübingen

Publikationen

Journal Articles

  • Gaspard, H., Dicke, A.-L., Flunger, B., Schreier, B., Häfner, I., Trautwein, U., & Nagengast, B. (in press). More value through greater differentiation: Gender differences in value beliefs about math. Journal of Educational Psychology.
  • Schreier, B., Dicke, A.-L., Gaspard, H., Häfner, I., Flunger, B., Lüdtke, O., Nagengast, B., & Trautwein, U. (2014). Der Wert von Mathematik im Klassenzimmer: Die Bedeutung relevanzbezogener Unterrichtsmerkmale für die Wertüberzeugungen der Schülerinnen und Schüler. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17(2), 225-255. doi: 10.1007/s11618-014-0537-y
  • Kray, J., Gaspard, H., Karbach, J., & Blaye, A. (2013). Developmental changes in using verbal self-cueing in task-switching situations: The impact of task practice and task-sequencing demands. Frontiers in Psychology, 4:940. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00940

 

Book Chapters

  • Trautwein, U., Nagengast, B., Marsh, H. W., Gaspard, H., Dicke, A.-L., Lüdtke, O., & Jonkmann, K. (2013). Expectancy-value theory revisited. From expectancy-value theory to expectancy-valueS theory? In D.M. McInerney, H.W. Marsh., R.G. Craven & F. Guay (Eds.), Theory driving research: New wave perspectives on self-processes and human development (pp. 233-249). Charlotte, NC: Information Age Publishing.

 

Conference Contributions

  • Gaspard, H., Dicke, A.-L., Flunger, B., Schreier, B., Häfner, I., Trautwein, U., & Nagengast, B. (2014, July). Promoting girls’ and boys’ value beliefs for mathematics with a relevance intervention in the classroom. Paper presented at the 2nd Gender & STEM Network Conference. Berlin, Germany.
  • Gaspard, H., Dicke, A.-L., Flunger, B., Schreier, B., Häfner, I., Trautwein, U., & Nagengast, B. (2014, June). Promoting value beliefs for mathematics with a relevance intervention in the classroom. Paper presented at the International Conference on Motivation, Helsinki, Finland.
  • Gaspard, H., Dicke, A.-L., Flunger, B., Schreier, B., Häfner, I., Trautwein, U., & Nagengast, B. (2014, April). More value through higher differentiation: Gender differences in value beliefs about math. Paper presented at the Annual Meeting of the American Education Research Association. Philadelphia, PA.
  • Gaspard, H., Dicke, A.-L., Flunger, B., Schreier, B., Häfner, I., Trautwein, U., & Nagengast, B. (2014, March). Effekte einer Nützlichkeitsintervention im Fach Mathematik auf Wertüberzeugungen von Schülerinnen und Schülern. Poster auf der 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Frankfurt am Main, Germany.
  • Gaspard, H., Dicke, A.-L., Flunger, B., Schreier, B., Häfner, I., Trautwein, U., & Nagengast, B. (2013, August). Measuring achievement value in all its facets: A closer look at gender differences in value beliefs about math. Paper presented at the JURE pre-conference of the 15th biennial EARLI conference. Munich, Germany.

Kontakt

Adresse:

Europastraße 6

72072 Tübingen

 

Raum: 307

 

Telefon:

07071/29-73907

 

Fax:

07071/29-5371

 

hanna.gaspard(at)uni-tuebingen.de

 

Persönlich erreichbar: nach Vereinbarung per E-Mail